قیمت خرما برحی درماه مبارک رمضان

درماه مبارک رمضان قیمت خرما برحی به چه میزان نوسان کرد؟هر ساله در ماه مبارک رمضان با توجه به اهمیت تناول خرما و اعتقاد مسلمانان به داشتن ثواب خوردن این میوه ی بهشتی , میزان مصرف خرما و البته ;قیمت آن افزایش می یابد.

خرما برحی

درماه مبارک رمضان قیمت خرما برحی مانند سایر خرماها حدود 20درصد افزایش داشته است که به نظر کمی زیاد است. هرچند به طور کلی در افزایش قیمت خرما عوامل بسیاری در ماه های اخیر دخیل بوده است اما بسته به انصاف فروشندگان در مورد خرما; این میزان افزایش, در مکان های مختلف وشهر های بزرگ یا کوچک کمی متفاوت است.

قیمت برخی خرما ها درماه رمضان:

خرما مضافتی که بیشترین طرفدار را در ماه رمضان دارد بین25تا45هزار تومان در هرکیلوگرم به فروش میرسد.قیمت خرمای پیارم حدود60هزار تومان, قیمت خرما برحی 30هزار تومان,وسایر خرماها هم قیمتی متفاوت با قبل از ماه مبارک رمضان داشته اند.همچنین خرما آلویی25هزار تومان,خرما زاهدی15هزار تومان و خرما خاصویی20هزا تومان, در برخی شهر های ایران به فروش رسیده است.

خرما در ماه رمضان

تولید خرما:

سالانه حدود یک میلیون تن خرما در کشور تولید میشود که با توجه به مصرف حدود 600هزار تنی داخلی, در سال های گذشته ,امیدواریم نگرانی مصرف کنندگان در این ماه به حداقل برسد.خرماهای موجود در انبار های کشور حدود یکصد هزار تن است و این امیدواری وجود دارد که کمبودی احساس نشود.

  خرما پیارم

درحالی که هنوز برنامه ی منظم وسامانه ی مطمئنی جهت صادرات خرما وجود نداشته و بسیاری هم صادر کنندگان واقعی خرما نمی باشند,برخی اقدام به صادر نمودن آن کرده اند که این هم خود دلیلی دیگر بر افزایش قیمت خرما در ماه های اخیر بوده است.

علت گرانی خرما از نظر کارشناسان:

  •  طبق نظر برخی کار شناسان, دلیل اصلی گرانی خرما از جمله افزایش قیمت خرما برحی ,دلالان میباشند. طبق نظر دبیر انجمن خرما جناب موسوی,بسیاری از دلالان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان وبه دلی نیاز مردم به خرما قیمت خرماها را چند برابر میزان واقعی آن به فروش میرسانند.
  • شرایط موجود در استان های جنوبی کشور و خرابی بسیاری از راه ی مواصلاتی کشور و عدم دسترسی آسان به این محصول هم ,عامل بسیار مهمی در افزایش قیمت خرما در ماه مبارک رمضان بوده است.

خرما در ماه رمضان

در هر صورت به نظر میرسد هیچ کمبودی در بازار مشاهده نمیشود و تنها اگر مقابله ای جدی با دلال ها صورت بگیرد میتوانیم شاهد نوعی ثبات در این ماه پر فیض باشیم.