فروش خرما برحی در آبادان

مراکز فروش خرما برحی در آبادان کجاست؟آیا فروش خرما برحی مانند همه ی اغلام خرمای خوزستان وخرماهای سایر نقاط کشور با اقبال عمومی همراه است؟

صادرات خرما ی خوزستان:

هر ساله چندین هزار تن خرما در آبادان تولید میشود وهزاران تن خرما نیز از استان خوزستان به کشورهای دیگر صادر میگردد.

مسأله ی مهم شناخت خرما استعمران خوزستان به مفهوم صادراتی آن است ,که متاسفانه هنوز چندان جایگاهی در کشور ندارد.

اگر انواع خرما ها و خصوصا خرما برحی آبادان که بسیار خوشمزه ودلچسب است,ارزش صادراتیش, شناخته شود,گامی بسیار ارزشمند در جهت فرش خرما برحی وشناساندن این خرمای خوش خوراک به سراسر ایران وجهان, برداشته ایم.

شرکت نخل طلایی اروند

مراکز فروش خرما برحی:

یکی از این مراکز فروش در آبادان شرکت نخل طلایی اروند است.این شرکت خرماهای بسته بندی خود را با بهترین کیفیت و مناسب ترین بسته بندی ها ارائه میدهد.تقریبا یکی از مشکلات عدم فروش خرما برحی آبادان,این است که چنین شرکت هایی کمتر در این شهر به چشم میخورند.شکی نیست که کمتر خرمایی از لحاظ طعم ومزه حتی بتواند به حریم برحی نزدیک شود ولی به خاطر عدم رعایت بسته بندی های مناسب وهمچنین نا آشنا بودم اکثر مردم ایران و طبیعتا سایر کشورها,شانس شناسایی وتجربه ی چشیدن طعم مطلوب خرما کبکاب تازه نیز از ذائقه ی بسیاری از علاقه مندان خرما دور میماند.

 

خرما برحی نخل طلایی چیپس خرما نخل طلایی اروند

جایگاه خرما برحی در خوزستان:

برحی در فرهنگ لغت اعراب به معنای عذاب دادن,زجر دادن واذیت کردن است.واین بدان معناست که مراقبت کردن و بدست آوردن این خرما به آسانی حاصل نمی آید.

خرمای کبکاب سطلی و خرما شاهانی جهرم تقریبا در اواسط شهریور به مر حله ی رطب میرسد و اکثر باغداران آن را در جعبه های چوبی بسیار شکیل به بازار عرضه میکنند.

در این زمان این خرما بیشترین شیره را در خود جای داده است و خوشخوراکی برحی به همین خاطر است.تقریبا در اواسط سال 97چهار مرکز فروش که جمعا 150 تن از فضای انبار های خرید و فروش آبادان رادر خود جای میداد به این شهرستان اضافه شده بود.این اقدام توسط تعاون روستایی آبادان صورت گرفته بود ولی ظاهرا بعد از شهریورماه همین سال دیگر گزارشی مبنی بر ایجاد  چنین مراکز خریدی دیگری منتشر نشده است.

خرما برحی

چنانچه قصد خرید یا فروش خرما برحی آبادان را داشته باشید میتوانید به سایت ما مراجعه کنید و ازما کمک بگیرید.