خوردن سیر تازه امروز موجب رفع فراموشی می شود

منبع جایگزین سیر تازه امروز که نسبت به پیاز سیر تازه بی بو و آنتی اکسیدان غنی تر است، AGE است که یکی از شناخته شده ترین مکمل های سیر است. AGE شکل غلیظی از سیر فرآوری شده است که در تعدادی از مطالعات علمی نشان داده شده است که در ارائه مزایای سلامتی ایمن و موثر است.

ساپونین ها و سایرین که در طی فرآیند استخراج طولانی مدت تشکیل می شوند. برای اثربخشی فرآورده های سیر حاوی ترکیبات بدبو مانند تیوسولفینات ها (مانند آلیسین) ضروری نیست. آنها در طول هر پردازش تجزیه می شوند و ناپدید می شوند.

اگرچه اجزای گذرا شبه آلیسین مستقیماً فعال نیستند، داده‌های موجود نشان می‌دهد که یک سیر بدون آلیسین که با یک جزء زیستی مانند SAC استاندارد شده است، فعال است و ممکن است اثرات مختلفی از سیر تازه امروز به آن نسبت داده شود.

AGE فعالیت های بیولوژیکی متعددی از جمله اثرات تعدیل کننده ایمنی و آنتی اکسیدانی دارد. این ماده به عنوان یک جزء اصلی از تونیک های بدون نسخه و داروهای پیشگیری از سرماخوردگی یا مکمل های غذایی استفاده می شود.

AGE با نام تجاری Kyolic توسط شرکت Wakunaga (ژاپن) به بازار عرضه می شود. همانطور که از نام آن پیداست، AGE با پیری سیر تولید می شود. سیر تازه برش داده می شود، خیس می شود و در اتانول 15 تا 25 درصد در دمای محیط به مدت 18 تا 20 ماه نگهداری می شود.

محیط جوجه کشی یا عصاره سپس فیلتر شده و تا خشک شدن غلیظ می شود و برای مطالعات بیشتر در دمای 20- درجه سانتی گراد نگهداری می شود. تغییرات شیمیایی زمانی رخ می دهد که عصاره سیر برای مدت طولانی کهنه شود.

ترکیباتی مانند آلیسین، γ-گلوتامیل-S-1-پروپنیل سیستئین، در طول دوره پیری کاهش می یابد. AGE نسبت به سایر فرآورده‌های سیر تجاری و سیر تازه از نظر آنتی‌اکسیدان غنی‌تر است و همچنین آنتی‌اکسیدان‌های سلولی را تقویت می‌کند، از جمله گلوتاتیون که به حفظ سیستم ایمنی سالم کمک می‌کند و از سمیت داروها جلوگیری می‌کند و پراکسیدازهایی که پراکسیدهای سمی را از بین می‌برند.