خرید خرما برحی در بوشهر بصورت فله

نحوه خرید خرما برحی در بوشهر و سایر شهر های کشور چگونه است؟در بوشهر چه نوع خرماهایی وجود دارد و ذائقه ی مردم این شهر نسبت به انواع خرماهای این شهر چگونه است؟

خرما برهی

خرید خرما برحی در بوشهر:

خرما برحی در گرم ترین فصل تابستان یعنی شهریور می پزد.برح در زبان وفرهنگ عرب به معنای زجر کشیدن وعذاب دادن است.

خرما برحی دربوشهر هنگام شهریور ماه ودر اوج گرما میپزد که بسیار خوش خوراک است و طعمی دلچسب و دلپذیر دارد.شما میتوانید برای خرید خرما برحی وکبکاب بوشهر از سایت ما جهت خرید کمک بگیرید.همکاران ما به دلیل ارتباط تنگاتنگ و نزدیک با باغداران منطقه میتوانند با مناسب ترین قیمت وکوتاهترین زمان ممکن محصولات خود را جهت فروش عرضه کنند.

ویژگی های برحی(برهی):

اصل این خرما از کشور عراق بوده است که امروزه در بسیای از کشور های خرما خیز برده شده است و این خرمای خوش مزه به عمل می آید.خرمای برحی در زمان خارک زرد رنگ است و طعمی گس دارد وقند آن نیز در این زمان بسیار پایین است. زمانی که خرما برحی بوشهر به مرحله ی رطب میرسد,دیگر کسی حریف طعم فوق العاده اش نمی شود واین آغاز خرید خرما برحی بوشهر است.در این زمان خرما برحی در اوج خوشمزگی و شیرینی است.

خرما برحی و خرما یلام در بوشهر و بسیای از شهر های خوزستان طرفداران بیشماری دارد.بافت این خرما نرم است اندازه ی آن نیز خیلی درشت نیست و وزنی کمتر از ده گرم دارد.هسته ی آن نیز کمی گرد است و جزء خرماهای پر شیره به حساب می آید.

زمان برداشت برهی:

با توجه به اینکه خرما برحی بوشهر جزء خرما های دیررس محسوب می شود ودر برابر رطوبت نیز مقاومت چندانی ندارد,نگهداری و صادرات آن نیز کمی مشکل به نظر میرسد.در بوشهر مردم به خرماهای کبکاب,زاهدی,گنتار والبته مضافتی نیز روی خوش نشان میدهند,اما شکی نیست که این خرما برحی است که  بیشترین علاقه مندان را به خود اختصاص می دهد .

میزان برداشت خرما در بوشهر:

در بوشهر سالانه حدود 150هزار تن خرما تولید می شود که متاسفانه خرید خرما برحی و خرما مجلسی دربوشهر بیشتر داخلی بوده و تنهاکمتر از یک پنجم آن صادر می گردد, که این رقم صادرات در مقایسه با این میزان تولید, بسیار ناچیز و بیشتر بصورت فله است و اگر شرکت های فروش خرما دقت بیشتری در بسته بندی ها ونحوه ی نگهداری خرماها نشان دهند شکی نیست که این محصول میتواند فروش بیشتر وبهتری در کشور و همچنین صادرات چشمگیری, در سراسر جهان داشته باشد.

بهترین زمان مصرف برحی:

یکی از دلایل اصلی علاقه مندی مردم به خرما برحی, تازه خوری بودن آن است.این خرما در زمان تازه چین شده اش, بسیار در نظر مردم بوشهر و مردم خوزستان پرطرفدار است و برخی افراد برای آن که این طعم دلپذیر را تا مدتها بتوانند حفظ کنند, آن را در حالت رطب در یخچال هایشان, فریز میکنند و برای هر بار مصرف مقداری از آن را مورد استفاده قرار می دهند. اگرچه اهمیت خرید خرما برحی دربوشهر واستان خوزستان با بسیاری از خرماهای ایران تفاوت دارد و در چندین پله بالاتر از سایر خرماها,جایگاهی مخصوص دارد,اما توصیه ی ما به شما این است که هر نوع خرمایی که در ذائقه ی شما قرار دارد,حتما از خوردن آن بهره ی لازم راببرید و آن را هرگز از رژیم غذایی روزانه ی تان حذف نکنید.جهت خرید,فروش و یا مشاوره حتما از ما کمک بگیرید.