با خوردن سیب خشک ارگانیک سنگ کلیه را به راحتی دفع کنید

برش‌های سیب خشک ارگانیک از گونه‌های Elise قبلاً به مدت ۲ ساعت در اریتریتول، زایلیتول و ساکارز آب‌گیری شده بودند. در برخی از بخش‌های آزمایش، 30 دقیقه پیش‌درمان اولتراسوند (US) اعمال شد.

سپس نمونه‌های میوه به روش همرفتی (CD)، مایکروویو وکیوم (VM) و روش ترکیبی خشک شدند. هدف اصلی این تحقیق تعیین تأثیر آبگیری اسمزی، پیش تیمار فراصوت و روش خشک کردن بر ویژگی‌های فیزیکوشیمیایی سیب‌های خشک بود.

استفاده از الکل های قند (زایلیتول، اریتریتول) در تولید سیب خشک ارگانیک تأثیر بدی بر طعم محصولات خشک به دست آمده نداشت. این یک اثر خنک کننده طراوت قابل توجهی را در هنگام مصرف یک میان وعده در دهان احساس می کند و تولید تنقلات خشک با ارزش کالری کمتر را امکان پذیر می کند.

بقایای پلیول در محصول در سطحی بود که برای مصرف کنندگان ایمن بود. محبوب‌ترین خشک‌کردن همرفتی طولانی‌مدت بود، در حالی که روش خشک‌کردن VM کوتاه‌ترین زمان خشک‌کردن را به میزان 76 دقیقه می‌داد.

علاوه بر این، استفاده اضافی از سونوگرافی این زمان را به 36 دقیقه کاهش داد. روش خشک کردن ترکیبی اجازه داد که مدت زمان کل فرآیند 2 تا 4.5 بار کاهش یابد. اولتراسوند اعمال شده در طول کم آبی اسمزی تأثیر معنی داری بر ویژگی های آنالیز حسی توصیفی برای سیب خشک ارگانیک به دست آمده نداشت.

بهترین خواص رطوبت سنجی، تضمین پایداری ذخیره‌سازی محصول خشک شده، سیب‌های خشک شده را نشان می‌دهد که قبلاً در محلول‌های اریتریتول و ساکارز آب‌گیری شده بودند. سیب منبع طبیعی قندها و فیبرهای غذایی و همچنین مواد معدنی و ویتامین های مختلف است.

مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند سیب خشک ارگانیک تا حد امکان از نظر کیفیت خوردن – به یک سیب تازه نزدیک باشد. بنابراین، بافت، رنگ و طعم سیب خشک مهم است.

دانشمندان و مراکز غذایی نوآورانه به دنبال فناوری‌های نوظهور پردازش مواد غذایی هستند تا امکان معرفی غذاهای جدید، ایمن‌تر، تازه‌تر و با کیفیت‌تر را با عمر طولانی‌تر برای بازارهای محلی و صادراتی فراهم کنند.

در میان فناوری‌های نوظهور، کم‌آبی اولتراسونیک بسیار امیدوارکننده است، زیرا اثرات اولتراسوند قدرتی در دمای پایین قابل توجه‌تر است، که احتمال تخریب مواد غذایی را کاهش می‌دهد.

خشک کردن جابجایی اجباری (CD) یکی از رایج ترین عملیات خشک کردن در صنایع غذایی است و همراه با امواج اولتراسوند اعمال شده در طول فرآیند، زمان خشک کردن کل را کوتاه می کند.