انبار پسته تازه تره بار در تهران مورد تهاجم موش ها قرار گرفت

طبق بررسی علمی، خوردن پسته تازه تره بار به افزایش وزن یا افزایش شاخص توده بدن کمکی نمی‌کند اندازه‌گیری چربی بدن بر اساس قد و وزن وقتی در یک رژیم غذایی متعادل گنجانده شود.

چندین مطالعه بالینی این یکی از یافته‌های بسیاری است که در مقاله مروری منتشر شده در مجله تغذیه بریتانیا با عنوان «ویژگی‌های تغذیه‌ای و اثرات سلامتی مغز پسته» شرح داده شده است.

این مقاله نتایج بیش از 100 مطالعه تحقیقاتی و کارآزمایی بالینی در مورد مصرف آجیل و سلامت را تجزیه و تحلیل می‌کند و مزایای بالقوه پسته برای سلامتی را که منبع پروتئین گیاهی، ویتامین‌ها و مواد معدنی و همچنین منبع خوبی از فیبر است، برجسته می‌کند.

بررسی‌کنندگان کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی و کنترل‌شده را که به بررسی تأثیر پسته تازه تره بار بر وزن بدن می‌پردازند، تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که رژیم‌های غذایی حاوی پسته با افزایش وزن ارتباطی ندارند.

در واقع، یک مطالعه کاهش شاخص توده بدنی را نشان داد و مطالعه دیگری به کاهش قابل توجه دور کمر برای کسانی که پسته خوردند اشاره کرد.

یکی از اجزای مهم مدیریت وزن سیری، احساس سیری بعد از غذا خوردن است و شواهد نشان می‌دهد که همه آجیل‌ها به تقویت سیری، سرکوب گرسنگی و مهار غذا خوردن کمک می‌کنند.

دو مطالعه به طور خاص به تأثیر پسته پرداختند و محققان دریافتند که شرکت‌کنندگان در هنگام مصرف پسته تازه تره بار در پوسته در مقایسه با مغز پسته به تنهایی کالری کمتری خوردند و احساس سیری بیشتری داشتند.

نویسندگان پیشنهاد می کنند که شرکت کنندگان ممکن است کمتر غذا خورده باشند زیرا عمل فیزیکی پوست کندن آجیل ممکن است روند خوردن را کند کند و نشانه بصری پوسته خالی پسته ممکن است به عنوان سیگنالی برای توقف خوردن عمل کند.

محققان همچنین پنج مطالعه را بررسی کردند که اثرات پسته را بر بیماری های قلبی بررسی کردند. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که رژیم های غذایی حاوی پسته تازه تره بار با کاهش قابل توجه کلسترول و فشار خون مرتبط است، حتی برای کسانی که در معرض خطر بالای دیابت هستند.

تحقیقات نشان می دهد که این فواید ممکن است تا حدی به دلیل پروتئین، فیبر و محتوای چربی کمتر پسته در مقایسه با سایر آجیل ها باشد.

پسته همچنین دارای بالاترین فیتوسترول در میان آجیل است که به نظر می رسد به کاهش سطح کلسترول خون کمک می کند:

1) کاهش جذب کلسترول در روده ها در طول هضم

2) کاهش میزان کلسترول تولید شده توسط بدن.