کاهش کلسترول با مصرف شکلات

یک مطالعه که در مجله تغذیه منتشر شد، نشان می‌دهد که مصرف شکلات تلخ ممکن است به کاهش سطح کلسترول منبع قابل اعتماد لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) کمک کند، همچنین به عنوان «کلسترول بد» شناخته می‌شود.

محققان به بررسی این موضوع پرداختند که آیا تکه‌های شکلات حاوی استرول‌های گیاهی (PS) و فلاوانول‌های کاکائو (CF) بر سطح کلسترول تأثیر دارند یا خیر.

نویسندگان نتیجه گرفتند: “مصرف منظم شکلات خارجی تخته ای حاوی PS و CF، به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی کم چرب، ممکن است با کاهش کلسترول و بهبود فشار خون، از سلامت قلب و عروق حمایت کند.”

دانشمندان دانشکده پزشکی هاروارد پیشنهاد کرده اند که نوشیدن دو فنجان شکلات داغ در روز می تواند به حفظ سلامت مغز و کاهش کاهش حافظه در افراد مسن کمک کند.

محققان دریافتند که شکلات داغ به بهبود جریان خون در قسمت‌هایی از مغز که به آن نیاز است کمک می‌کند.

از آنجایی که نواحی مختلف مغز برای انجام وظایف خود به انرژی بیشتری نیاز دارند، به جریان خون بیشتری نیز نیاز دارند. این رابطه که جفت عصبی عروقی نام دارد، ممکن است نقش مهمی در بیماری هایی مانند آلزایمر داشته باشد.

مطالعه دیگری که در سال 2016 در ژورنال Appetite منتشر شد، نشان می دهد که خوردن شکلات خارجی بنفش حداقل یک بار در هفته می تواند عملکرد شناختی را بهبود بخشد.

تحقیقات منتشر شده در BMJ نشان می دهد که مصرف شکلات می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی تا یک سوم منبع مورد اعتماد کمک کند.

بر اساس مشاهدات خود، نویسندگان به این نتیجه رسیدند که سطوح بالاتر مصرف شکلات می تواند با خطر کمتر اختلالات قلبی متابولیک مرتبط باشد.

مطالعه دیگری که در سال 2015 در مجله Heart منتشر شد، تأثیر رژیم غذایی بر سلامت بلندمدت 25000 مرد و زن را بررسی کرد.

یافته‌ها نشان می‌دهد که خوردن 100 گرم شکلات تلخ رژیمی خارجی در روز ممکن است با کاهش خطر بیماری قلبی و سکته مرتبط باشد.

بر اساس مطالعه ای که در سال 2016 در نشست بارداری انجمن پزشکی مادر و جنین در آتلانتا، GA ارائه شد، خوردن 30 گرم (حدود یک اونس) شکلات در روز در دوران بارداری ممکن است به رشد و تکامل جنین کمک کند.

  • منابع:
    1. Health benefits and risks of chocolate

  • تبلیغات: 
  1. مرکز فروش مرغ عشق دورگه دم دراز

  2. راز زنده ماندن پیرمرد ۱۵۰ ساله برملا شد!!!

  3. کدام شخص برنده بهترین خیار شور جشنواره معروف شد!