مرگ جوانی که به خوردن روغن موتور ریسینگ اعتیاد داشت

توزیع عملکرد و کیفیت محصولات اساساً تحت تأثیر خواص کاتالیزور، شرایط فرآیند و ترکیب هیدروکربنی مواد اولیه است..

مکانیسم بهترین اکتان بنزین ترک شامل تشکیل واسطه‌های کربوکاتیون از محل‌های اسیدی کاتالیزورها است که باعث ایجاد واکنش‌های متعدد مانند کراکینگ یا بریدگی بتا، ایزومریزاسیون و انتقال هیدروژن با برخی واکنش‌های ثانویه مانند چرخه‌شدن، هیدروژن زدایی و تراکم می‌شود.

سطح اسیدی کاتالیزور نیز بر بنزین حاصل از واکنش ترک تأثیر می گذارد.

بنزین دارای انواع گروه هیدروکربنی از جمله n-پارافین ها، i-پارافین ها، نفتن ها، الفین ها و آروماتیک ها می باشد.

فرآیند کراکینگ کاتالیزوری می‌تواند واکنش را به سمت تولید بنزینی که دارای ایزوپارافین‌ها، الفین‌ها و آروماتیک‌های بیشتر برای افزایش عدد اکتان است، هدایت کند.

سوخت بنزین تجاری معمولاً نیازهای کیفی موتور جرقه زنی به ویژه عدد اکتان را برآورده می کند. استفاده از بنزین با عدد اکتان مناسب برای تامین عملکرد فوق‌العاده موتور و جلوگیری از ضربه زدن آن بسیار مهم است.

به طور کلی دو روش آزمایش برای تعیین عدد اکتان بنزین به نام مستقیم وجود دارد.

اندازه گیری غیر مستقیم اندازه‌گیری مستقیم عدد اکتان تحقیقاتی (RON) با استفاده از موتور CFR مطابق با ASTM D2699 در شرایط ملایم عملکرد جاده‌های معمولی و برای اندازه‌گیری مستقیم عدد اکتان موتور (MON) بر اساس ASTMD2700 نشان‌دهنده عملکرد سرعت بالا در شرایط شدید است.

که یکی از اجزای کمک کنند به ماشین در عملکرد جاده ای صافی ماشین است مه هر چند وقت یکبار باید عوض شود سول اینجاست که آیا دارندگان ماشین کوییک اطلاع دارند که جایگاه صافی بنزین کوییک کجاست؟

اکتان

اندازه گیری خاص غیر مستقیم برای بنزین در نظر گرفته شده است دقیقا مانند آزمایشاتی که بر روی روغن موتور ایرانول 16000 انجام شده است.

موردی با نمونه کمی که از تولید در مقیاس آزمایشگاهی با استفاده از دستگاه آنالایزر کروماتوگرافی گازی برای تعیین و پیش‌بینی عدد اکتان بدست آمده است.

اساساً سطح عدد اکتان تابع مستقیم ترکیب مولکولی هیدروکربن های بنزین است. ترکیب اصلی بنزین گروه های هیدروکربنی پارافین ها، ایزوپارافین ها، الفین ها، نفتن ها و آروماتیک ها به اختصار PIONA است.

عدد اکتان محاسبه‌شده با استفاده از کروماتوگراف گازی تجزیه و تحلیل هیدروکربن‌ها با جزئیات (GC DHA) تعیین می‌شود .

در مورد ویژگی‌های اکتان بالا، مدل مخلوط بنزین شامل ترکیبات n-alkanes، isoalkanes، cycloalkanes و aromatics می‌شود.

اصلاح گروه‌بندی هیدروکربن‌ها برای یافتن همبستگی بهینه با RON اعمال شده بر روی بنزین FCC با استفاده از آنالیزهای کروماتوگرافی گازی با وضوح بالا مورد بررسی قرار گرفته است.

معادله زیر برای محاسبه RON بنزین FCC بر اساس آنالیز GC DHA پیشنهاد شده است و استفاده از ایرانول ریسینگ در کنار اکتان بنزین بسیار مهم بوده است.

  • منابع:
    1. Production of high octane gasoline by catalytic cracking of petroleum gasoil with palm’s triglyceride and oleic acid
  • تبلیغات: 
    1. قیمت انواع دان مرغ گوشتی
    2. آموزش آواز از گنجشک ها در پارک ملی
    3. گنجشک ها قابل اعتماد و وابسته به یکدیگر هستند.
    4. گوشواره طلا شیک و در عین حال ابتدایی را انتخاب کنید