فواید احتمالی خرمای خشک برای سلامتی

میوه خرما یک غذای مغذی است که می توان آن را به صورت تازه مصرف کرد یا بعد از خشک شدن میل کرد. خرمای خشک به عنوان یک درمان طبیعی کامل برای درمان بیماری های مختلف شناخته شده است. آنها حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های مختلفی هستند که به هضم غذا کمک می کنند، سلامت قلب و عروق را بهبود می بخشند، انرژی را افزایش می دهند و با کم خونی مبارزه می کنند. در این مقاله به بررسی مشخصات تغذیه ای خرمای خشک و فواید آن برای سلامتی پرداخته ایم.

خرمای خشک چیست؟

خرمای خشک منبع عالی انرژی است و حاوی ویتامین ها و مواد معدنی زیادی است. آنها به دلیل رطوبت کم ظاهری سخت دارند و اغلب در خانه های هندی استفاده می شوند. خرمای خشک به دلیل وجود مواد مغذی غلیظ، طعمی قوی دارد. آنها حاوی فیبر، کلسیم و ویتامین C هستند که سلامت را حفظ می کنند و به راحتی در فروشگاه های سراسر جهان در دسترس هستند.

فواید خوردن خرمای خشک برای سلامتی چیست؟

می تواند به هضم کمک کند خرما پیارم حاوی فیبرهای محلول و نامحلول است که می تواند باعث افزایش ترشح شیره های گوارشی و بهبود جذب غذا شود. آنها همچنین حاوی بتا-D-گلوکان هستند که می تواند احساس سیری را تقویت کند و از پرخوری جلوگیری کند، در حالی که جذب مواد مغذی را بهبود می بخشد و علائم سوء هاضمه را تسکین می دهد. فیبر غذایی موجود در خرمای خشک برای درمان موثر یبوست شناخته شده است. فیبر می تواند روده بزرگ را با افزایش مقدار مدفوع تمیز نگه دارد و به عنوان یک ملین عمل می کند تا حرکت روده را در بدن آسان تر کند.

خرما شکلاتی مغزدارمی تواند سلامت قلب و عروق را بهبود بخشد مصرف خرمای خشک می تواند سلامت قلب و عروق را بهبود بخشد. خرمای خشک چربی کمی دارد و حاوی مقدار ناچیزی کلسترول است. آنها برای کنترل لیپوپروتئین با چگالی کم (یا کلسترول بد) در جریان خون شما شناخته شده اند و در نتیجه سلامت قلب شما را بهبود می بخشند. علاوه بر این، خرمای خشک سدیم کمی دارد و منبعی غنی از پتاسیم است و برای کنترل فشار خون مفید است . بنابراین، آنها می توانند به حمایت از سیستم قلبی عروقی کمک کنند.

ممکن است انرژی را افزایش دهد خرمای خشک سرشار از قندهای طبیعی (گلوکز و فروکتوز) است. این قند طبیعی به تامین انرژی بدن کمک می کند. بنابراین، شما را از نظر بدنی مناسب و سالم نگه می دارد تا به فعالیت های روزانه خود بپردازید. این خرما منبع خوبی از کربوهیدرات است و می تواند انرژی زیادی را در هر زمانی از روز افزایش دهد.