فروش خرمای پیارم صادراتی

خرما یکی از خوش‌طعم ترین و پرخاصیت‌ترین انواع مواد غذایی به حساب می‌آید که می‌تواند برای گروه سنی مختلف فواید زیادی را به همراه بیاورد. خرمای پیارم یکی از انواع خرماهای صادراتی به حساب می‌آید که دارای اندازه‌ای درشت و خواص زیادی است.

فروش خرمای پیارم صادراتی

فروش خرمای پیارم

فروش خرمای پیارم خرما میوه ای است که دارای هسته سخت و دارای پوست نازک به شکل خوشه ای بزرگ و در روی درختان قرار گرفته است. دارای گوشت نرم و هسته ای سخت، از نظر مزه و طعم شیرین است و زمان رشد آن در روی درخت است.

به طور کلی دو نوع خرما موجود هست، خرمای تر و خرمای خشک. بسته به میزان رطوبت خرما دارد و خرمای خشک دارای ماندگاری بیشتری است و از نظر مزه شیرین‌تر از خرمای تازه است. می توان گفت خرما بهترین جایگزین برای قند است زیرا انرژی کمتری نسبت به آن دارد. درواقع، در ۱۰۰ گرم خرما ۱۲۵ کیلوکالری انرژی وجود دارد.

از این‌ رو، مصرف به اندازه خرما کمتر باعث اضافه‌ وزن در افراد می‌ شود و مخصوصا برای افرادی که قصد لاغری دارند، استفاده از این میوه بسیار توصیه می‌ شود.

افرادی که دارای مشکل گوارشی هستند، خوردن خرما توصیه می‌شود. خرما، به علت ویتامین‌هایی که دارد یک مغذی عالی برای بهبود دستگاه گوارش و بیماری‌های آن مانند یبوست و مشکلات گوارشی است.

همچنین خوردن خرما سبب جلوگیری از سرطان روده و بواسیر می‌شود. خرما مناسب برای پیشگیری از سرطان معده، کنترل‌ کننده اسهال و … است. طبق مطالعات انجام شده؛ مصرف خرما ممکن است اثرات مثبتی روی میزان کلسترول خون و استرس اکسیداتیو داشته باشد.

خرما هیچ کلسترولی ندارد و غنی از آهن است. میزان فیبر موجود در خرما بیشتر از موز است. باید درباره‌ی اینکه خرما چطور به تنظیم سطح کلسترول خون کمک می‌کند، تحقیقات بیشتری انجام شود.خرما منبع غنی مس، منیزیم، سلنیوم و مگنز می باشد.

تمام این مواد مغذی برای حفظ سلامت استخوان‌ها و پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با استخوان‌ها مثل پوکی استخوان ضروری هستند. خرما همچنین سرشار از ویتامین K است که به انعقاد خون کمک می‌کند. خرما حاوی ماده معدنی بور هم است.

تحقیقات به این نتیجه رسیده‌اند که بور یک ماده‌ی مغذی مهم برای حفظ سلامت استخوان‌ها است.بین مصرف منظم خرما و کاهش خطر ابتلا به زوال عصبی و عملکرد شناختی بهتر در افراد مسن ارتباط وجود دارد.

یک مطالعه‌ی حیوانی به این نتیجه رسید که مصرف خرما می‌تواند سرعت پیشرفت بیماری آلزایمر را کاهش دهد. در یک مطالعه‌ی دیگر روی موش‌ها نشان داده شد خوردن خرما برای مدت طولانی به پیشگیری از التهاب در مغز و ابتلا به پیری مغز در سنین کم کمک می کند.

خرما ها دارای انواع مختلفی هستند که یکی از آن ها خرمای پیارم می باشد خرمای پیارم از جمله خرمای های صادراتی ایران بشمار می‌آید. به دلیل دانه درشت و گوشتی، ماندگاری بالا بخش اعظم تولید داخل کشور، به کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

خرمای پیارم توانایی افزایش تولید و ترشح انسولین را دارد و همچنین دارای خواص منحصر بفردی است که می‌ تواند به کاهش میزان جذب گلوکز از روده و کنترل دیابت کمک کند.خرما دارای مقدار قابل توجه‌ای قند طبیعی مانند گلوکز، فروکتوز و ساکارز است که به افزایش انرژی بدن کمک می‌ کند.

خرمای پیارم حاوی قند، بسیاری از ویتامین های ضروری و پروتئین های است که به باعث کارکرد صحیح ارگان های بدن می شود. یک کیلوگرم خرمای پیارم تقریباً 3000 کالری دارد و در واقع برای تأمین نیازهای بدن انسان کافی است.مصرف مرتب خرما برای سلامت معده و روده ما بسیار مفید است چرا که فیبرهای موجود در آن به سالم ماندن سیستم گوارش کمک می‌کند.

مصرف منظم میوه خرما در پاکسازی باکتری های مضر موجود در دستگاه گوارشی موثر است و باعث تقویت رشد و عملکرد باکتری های مفید روده می شود. افرادی که از اختلالات گوارشی مانند یبوست رنج می‌برند، مفید است. این فیبرها هضم غذا را آسان و کارآمدتر می‌کنند.

خرمای پیارم صادراتی

خرمای پیارم صادراتی خرما یکی از مواد مغذی است که خواص زیادی برای سلامت دارد. مصرف خرما می تواند خطر ابتلا به سرطان کولورکتال را کاهش دهد، مصرف خرما همچنین رشد باکتری های مفید در روده را افزایش می دهد و باعث افزایش سلامت روده ها می شود.این ماده حاوی مواد مغذی بسیاری است که به افزایش سطح انرژی شما کمک می کند.

همچنین حاوی قندهای طبیعی ، فروکتوز و گلوکز است که همه آنها باعث تقویت انرژی می شوند. علت اصلی بسیاری از مشکلات چشمی؛ کمبود ویتامین A است؛ خرما نیز غنی از این ویتامین است و به مبارزه با این بیماری کمک می کند. در حقیقت، مناطقی که خرما زیاد مصرف می کنند،بیماری های چشمی در آن مناطق بسیار نادر است.

یکی از خواص خرما، پیشگیری از التهاب محسوب می‌شود. خرما دارای خواص ضدالتهابی است. این ماده‌ی غذایی منیزیم دارد که ممکن است به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و با التهاب مبارزه کند. اگر در رژیم غذایی خود منیزیم مصرف نکنید، سیستم ایمنی بدنتان نمی‌تواند به‌خوبی با التهاب مبارزه کند.

این موضوع می‌تواند در بلندمدت منجر به مشکلاتی شود. خرما می‌تواند یک گزینه‌ی سالم برای دریافت کالری لازم بدن باشد. اگرچه کالری خرما بالا است، اما مواد مغذی زیادی دارد و به تأمین ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم بدن زنان باردار کمک می‌کند. همچنین شواهد نشان می‌دهند که فیبر موجود در خرما ممکن است از بواسیر در بارداری جلوگیری کند.

به مطالعات بیشتری در این زمینه نیاز است. همچنین بعضی از شواهد عنوان می‌کنند که خرما ممکن است عضلات رحم را در ماه‌های آخر بارداری تقویت کند.علاوه بر موارد گفته شده فیبر موجود در خرما می‌تواند به سلامت روده‌ها کمک کند و خطر ابتلا به بیماری‌های روده‌ای را تا میزان قابل توجهی کاهش دهد.

فیبر و آنتی اکسیدان‌های موجود در خرما به بهبود عملکرد روده‌ها و هم چنین ضد عفونی روده کمک زیادی می‌کند و در سلامت روده‌ها نقش مهمی دارد.

مطالعات نشان می‌دهد که مصرف خرما از ایجاد التهاب در مغز جلوگیری می‌کند و خطر ابتلا به بیماری‌هایی نظیر بیماری آلزایمر را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

علاوه بر ان؛مصرف خرما به بهبود حافظه و افزایش توانایی یادگیری نیز کمک زیادی می‌کند. خرما به خاطر داشتن ویتامین B6 یک جایگزین بسیار مناسب برای مکمل‌های دارویی تقویت حافظه است.

مصرف خرما به علت منیزیم موجود برای افرادی که بیماری اعصاب و روان دارند، توصیه می‌شود. همچنین فسفر موجود در خرما، باعث تقویت و سرزنده نگه‌ داشتن سلول‌های عصبی می‌شود.خرما یک عصرانه یا میان وعده قوی برای ورزشکاران است که اغلب توصیه می‌شود با شیر مصرف شود.

خرما یک عصرانه قوی برای ورزشکاران است که اغلب توصیه می‌شود با شیر مصرف شود. خواص خرما در بدنسازی بسیار زیاد است و به افزایش انرژی و تامین مواد مغذی بدن کمک می‌کند. همچنین مصرف خرما سبب کاهش وزن نیز می‌شود.