سیب زمینی تغذیه ای سالم برای زنده ماندن

پارمنتیه که به عنوان داروساز آموزش دیده، در طول جنگ هفت ساله در ارتش خدمت کرد و پنج بار توسط پروس ها اسیر شد.

در طول دوره های متعدد زندان، او به جز سیب زمینی ذغالی زعفرانی، رژیم غذایی کمی می خورد که او را در سلامت کامل نگه می داشت.

تعجب او از این نتیجه باعث شد که پارمنتیه پس از پایان جنگ، در سال 1763، به یک شیمیدان تغذیه پیشگام تبدیل شود. او بقیه عمر خود را وقف انتشار S. tuberosum کرد.

زمان بندی پارمنتیه خوب بود. پس از اینکه لویی شانزدهم در سال 1775 تاجگذاری کرد، کنترل قیمت غلات را لغو کرد.

قیمت نان افزایش یافت و جرقه ای را زد که به جنگ آرد معروف شد: بیش از 300 ناآرامی مدنی در 82 شهر. پارمنتیه به طور خستگی ناپذیر اعلام کرد که اگر شهروندانش سیب زمینی شیرین کره ای بخورند، فرانسه از جنگ بر سر نان دست می کشد.

در همین حال، او یک ترفند تبلیغاتی را یکی پس از دیگری ترتیب داد: ارائه یک شام کاملاً سیب زمینی به مهمانان جامعه بالا (داستان از این قرار است که توماس جفرسون، یکی از مهمانان، بسیار خوشحال شد که سیب زمینی سرخ کرده را به آمریکا معرفی کرد).

ظاهراً متقاعد کردن پادشاه و ملکه برای پوشیدن شکوفه های سیب زمینی سوخاری ساده. و کاشت 40 جریب سیب زمینی در حاشیه پاریس، با علم به اینکه مردم عادی گرسنه آنها را می دزدند.

در تعالی سیب زمینی، پارمنتیه ناخواسته آن را تغییر داد. تمام سیب‌زمینی‌های اروپا از چند غده‌ای که اسپانیایی‌های کنجکاو از آن سوی اقیانوس فرستاده بودند، نشأت می‌گیرد.

هنگامی که کشاورزان به جای بذر، تکه های غده را می کارند، جوانه های حاصل شبیه سازی می شوند. پارمنتیه با تشویق به کشت سیب زمینی ارگانیک در مقیاس وسیع، ناآگاهانه مفهوم کاشت زمین‌های عظیم با کلون‌ها را ترویج می‌کرد – یک تک‌کشت واقعی.

  • منابع:
    1. How the Potato Changed the World
  • تبلیغات: 
    1. جلوگیری از پیر شدن با درآمد کلان
    2. شرایط زندگی در کره مریخ قطعی شد!
    3. بسته شدن اینستاگرام برای فروشگاه ایرانی سودآور نبود
    4. آیا استفاده از لیمو روی صورت به پوست شما کمک می کند؟