سرو آب معدنی لایت در مهمانی بازیگر معروف سینما

علیرغم نقش ثابتی که منبع آب معدنی لایت در اقتصادها و جمعیت‌های در حال توسعه ایفا می‌کند، اهمیت آن به‌طور قابل‌توجهی دست کم گرفته می‌شود یا همانطور که توسط «راهنماها» و «سیاست‌های» موجود در حال حاضر سازمان‌های معتبر بین‌المللی ارائه شده است که اکثر آنها به‌طور غیرمنطقی کپی و تصویب شده‌اند.

فرآیند انکار از یکسان سازی دلایل مرتبط با حمایت مردم از آب بسته بندی شده برای کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته ناشی می شود.

به عنوان مثال، گزارشی توسط NDRC ادعا می کند که با توجه به انفجار در استفاده از آب معدنی لایت در ایالات متحده، که عمدتاً توسط بازاریابی طراحی شده برای متقاعد کردن مردم در مورد خلوص و ایمنی آب بطری، و سرمایه گذاری بر نگرانی عمومی در مورد آب لوله کشی انجام شده است.

کیفیت، مردم مایلند از 240 تا بیش از 10000 برابر بیشتر در هر گالن برای آب معدنی لایت نسبت به آب لوله کشی هزینه کنند. همانطور که ریمان و بانک در مطالعه خود در مورد استانداردهای نظارتی برای کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه تجزیه و تحلیل کردند، این ویژگی یک جهان غربی معمولی «ریسک گریز» است.

عواملی که تقاضا را در کشورهای در حال توسعه تحریک می کنند ظاهراً متفاوت هستند. در بسیاری از کشورهای در حال توسعه، آلودگی سیستم‌های تامین آب شهری توسط عوامل بیماری‌زای باکتریایی مدفوع به یک خطر برای سلامت عمومی تبدیل شده است، زیرا اغلب منابع کافی (هزینه، سرمایه یا تعهد) برای نصب یا راه‌اندازی سیستم‌های آب شهری کاربردی وجود ندارد که جامعه مدنی را به جایگزین هایی متوسل شوید که یکی از آنها آب بسته بندی شده است.

به طور واقعی ساشه آب تولید شده در سال های اخیر توسط صنایع کوچک پیشرفت چشمگیری را تجربه کرده است، زیرا آب خام اکنون با هوادهی، فیلتراسیون دوگانه یا تکی با استفاده از فیلترهای شمع مولکولی چینی یا فیلترهای غشایی تصفیه می شود و در برخی موارد، ضدعفونی نیز اعمال می شود.

سطح تصفیه به طور کلی به منبع آب بستگی دارد. اگرچه هنوز چالش‌های ذاتی کیفیت و نظارتی مرتبط با این شکل از آب آشامیدنی وجود دارد، اما اهمیت این شکل از آب آشامیدنی توسط جوامع مدنی و دولت‌های کشورهای در حال توسعه به خوبی تصدیق شده است.