خیاطی که لباس راحتی زنانه تابستانی را با چشمان بسته دوخت

در مطالعه روانشناسی اجتماعی لباس، محققان اغلب بر لباس به عنوان یک متغیر محرک تمرکز کرده اند. به عنوان مثال، تأثیر لباس بر شکل گیری برداشت، اسناد، و ادراک اجتماعی یا تأثیرات لباس بر رفتارها.

زمینه ای که لباس راحتی زنانه تابستانی در آن درک می شود و همچنین ویژگی های ادراک کنندگان افراد لباس پوش نیز تأثیر عمیقی بر آنچه در مورد دیگران درک می شود دارد. در ادامه این بخش، ما بر روی سه جریان تحقیقاتی تمرکز می کنیم که بر لباس به عنوان محرک تمرکز دارند.

لباس لباسی است که به طور سنتی توسط زنان یا دختران پوشیده می شود که شامل دامنی با نیم تنه متصل است. از یک قطعه بالایی تشکیل شده است که نیم تنه را می پوشاند و روی پاها آویزان می شود.

یک لباس می تواند هر لباس یک تکه ای باشد که دارای دامنی با هر قد باشد و می تواند رسمی یا غیر رسمی باشد.

یک لباس می تواند آستین، بند داشته باشد یا با کش دور سینه بالا نگه داشته شود و شانه ها خالی بماند. رنگ لباس ها نیز متفاوت است. خطوط لبه‌های لباس بسته به عفت، آب و هوا، مد یا سلیقه شخصی پوشنده متفاوت است.

لباس‌ها لباس‌های بیرونی هستند که از بالاتنه و دامن ساخته شده‌اند و می‌توانند در یک یا چند تکه ساخته شوند. معمولاً لباس‌ها هم برای لباس رسمی و هم برای لباس‌های غیررسمی در غرب برای زنان و دختران مناسب هستند. از نظر تاریخی، لباس‌ها می‌توانند شامل لباس‌های دیگری مانند کرکره، پارتی، کت، دمپایی و شکم باشند.

در قرن یازدهم، زنان در اروپا لباس‌هایی می‌پوشیدند که شبیه تونیک مردانه و گشاد بود و خط سجاف آن تا زیر زانو یا پایین‌تر می‌رسید. در پایان قرن، این لباس‌ها بر روی بازوها و بالاتنه زنان تناسب بیشتری نشان می‌دادند. لباس‌ها با شکاف‌هایی در کناره‌های لباس که به منظور تناسب با اندام زنانه کشیده می‌شدند، به خوبی می‌ساختند.