خوردن آلو خشک امروز موجب افزایش هوش و حافظه می شود

دستورالعمل های رژیم غذایی 2015-2020 برای آمریکایی ها از افزایش مصرف میوه و جایگزینی غذاهای پر انرژی با غذاهایی که دارای مواد مغذی هستند حمایت می کند. تغذیه در طول عمر برای رشد سالم و حفظ استخوان بسیار مهم است.

بنیاد ملی پوکی استخوان تخمین می زند که بیش از نیمی از آمریکایی های بالای 50 سال یا پوکی استخوان یا توده استخوانی کم دارند.

آلو خشک امروز که معمولاً به آن آلو خشک نیز می گویند، دارای مشخصات زیست فعال زیستی منحصر به فردی از مواد مغذی و رژیمی است و برای اعمال اثرات مفید روی استخوان پیشنهاد می شود.

برای توضیح بیشتر و خلاصه کردن مکانیسم‌ها و اثرات بالقوه آلو خشک بر سلامت استخوان، مروری جامع از ادبیات علمی انجام شد. پایگاه داده PubMed تا 24 ژانویه 2017 برای همه مطالعات سلولی، حیوانی، جمعیت و بالینی که اثرات آلو خشک و یا عصاره اولی را بر روی نشانگرهای سلامت استخوان بررسی می‌کرد، جستجو شد.

بیست و چهار مطالعه در مرور گنجانده شد و در قالب جدول خلاصه شد. اثرات مفید آلو خشک بر سلامت استخوان ممکن است تا حدی به دلیل انواع فنولیک موجود در میوه باشد.

مطالعات حیوانی و سلولی نشان می‌دهد که آلو خشک و یا عصاره‌های آن از طریق عملکردشان بر مسیرهای سیگنالینگ سلولی که بر تمایز استئوبلاست و استئوکلاست تأثیر می‌گذارند، تشکیل استخوان را تقویت کرده و از جذب استخوان جلوگیری می‌کنند.

این مطالعات با مطالعات بالینی که نشان می دهد آلو خشک ممکن است اثرات مفیدی بر تراکم مواد معدنی استخوان (BMD) داشته باشد، مطابقت دارد. مطالعات کوهورت آینده‌نگر بلندمدت با استفاده از شکستگی‌ها و BMD به عنوان نقاط پایانی اولیه برای تأیید اثرات مطالعات بالینی، حیوانی و مکانیکی کوچک‌تر مورد نیاز است.

مطالعات کوهورت بالینی و آینده نگر در مردان نیز مورد نیاز است، زیرا آنها تقریباً 29٪ از شکستگی ها و به همین ترتیب، نژادها و گروه های قومی مختلف را نشان می دهند. هیچ عارضه جانبی در میان هیچ یک از مطالعاتی که در این مرور جامع گنجانده شده است، مشاهده نشد.

در حالی که داده‌ها کاملاً سازگار نیستند، این بررسی نشان می‌دهد که زنان یائسه می‌توانند با خیال راحت آلو خشک را به‌عنوان بخشی از توصیه‌های مصرف میوه خود با توجه به پتانسیل آن‌ها برای داشتن اثرات محافظتی بر تحلیل استخوان مصرف کنند.