خرمای خشک

مشخصات تغذیه ای خرمای خشک دارای مشخصات غذایی منحصر به فردی است، زیرا کالری بسیار بالایی دارد. آنها همچنین حاوی ویتامین های C و K، کلسیم، ویتامین های گروه B و آهن، همراه با سایر مواد معدنی کمیاب و آنتی اکسیدان ها هستند . آنها همچنین دارای تمام مواد معدنی ضروری مانند آهن، پتاسیم، سلنیوم، منیزیم، فسفر و مس هستند که بدون آنها سلول های بدن نمی توانند فعالیت های منظم خود را انجام دهند.

تفاوت خرمای تازه و خشک

خرمای تازه و خشک خرما پیارم خشکپاک رطوبت کمی دارد و اگر به درستی نگهداری شود تقریباً 5 سال قابل خوردن است، در حالی که خرمای تازه به دلیل محتوای رطوبتی که دارد ماندگاری کمتری بین 8 تا 10 ماه دارد. خرمای خشک در بسیاری از کشورها رایج است زیرا صادرات و نگهداری آن آسان است.

برای اطلاع از قیمت خرما یلام می توانید به سایتها و مراکز معتبر مراجعه کنید.

خرمای خشک و تازه را می توان در فریزر یا یخچال نگهداری کرد. خرمای خشک می تواند شبیه کشمش بزرگ یا انگور پژمرده دراز باشد. فرآیند کم آبی باعث این چروک شدن پوست می شود. خرمای تازه چاق و سفت است و در رنگ های قرمز و مشکی موجود است و نسبت به خرمای خشک چین و چروک کمتری دارد. خط آخر: خرمای خشک منبعی از مواد مغذی است که به حفظ سلامتی کمک می کند. آنها پتانسیل تسکین علائم سوء هاضمه، بهبود سلامت قلبی عروقی، افزایش سطح انرژی و مقابله با کم خونی را دارند.

خرما سرشار از آهن، پتاسیم، کلسیم و منیزیم است و منبع مهمی از فیبر است. آنها همچنین کالری بالایی دارند و منبع عالی انرژی هستند. خرما به دلیل طعم شیرینی که دارد جایگزین مناسبی برای قندهای تصفیه شده نیز می باشد.

خرما چه ویتامین هایی دارد؟

خرما یکی از غذاهایی است که دارای بالاترین ارزش غذایی است. آنها فیبر، مواد معدنی (پتاسیم، منیزیم یا کلسیم)، کربوهیدرات های سالم و ویتامین های A، C و E و همچنین مقدار زیادی آنتی اکسیدان را در اختیار ما قرار می دهند. بیشتر ببینید › بهترین زمان برای خوردن خرما شکلاتی مغزدار چه زمانی است؟ این آجیل را می توان با تمام وعده های غذایی میل کرد، اما به دلیل داشتن خواص تغذیه ای خوب، به عنوان میان وعده بین وعده های غذایی نیز قابل مصرف است. به عنوان مثال، در صبحانه آنها برای همراهی غلات ایده آل هستند. در سالادها طعم ایده آلی را با میوه ها و سبزیجات تازه ارائه می دهند.

یک بررسی در سال 2008 منتشر شده، نشان می دهد که بیش از 15 درصد از نیاز روزانه به مواد معدنی ضروری مانند مس، پتاسیم، منیزیم و سلنیوم را می توان با مصرف 4 خرما در روز به دست آورد.

بری اطلاع از قیمت انواع خرما و خرما مجلسی می توانید به سایتها و مراکز معتبر مراجعه کنید.