جیوه قرمز به کار رفته در حسگرهای مادون قرمز

میکرین و روسی از اورال جیوه قرمز در رادیو قدیمی را به عنوان ترکیبی از اکسید آنتیموان جیوه شناسایی کردند که در راکتور یا شتاب دهنده رادیواکتیو می شود.

دکتر بور تسور، کارشناس حسگرهای مادون قرمز و مواد الکترونیکی پیشرفته در آزمایشگاه لینکلن، آزمایشگاه راداری وزارت دفاع که توسط موسسه فناوری ماساچوست اداره می‌شود، گفت: «من هرگز در مورد این ماده نشنیده‌ام».

او روز پنجشنبه در یک مصاحبه تلفنی گفت که بیشترین ماده ای که برای حسگرهای مادون قرمز استفاده می شود، تلورید کادمیوم جیوه است و نسبت به مزایای اکسید آنتیموان جیوه ابراز تردید کرد.

فون هیپل گفت این واقعیت که کارشناسان آمریکایی هرگز از کیک هویج و دارچین با پف زیاد در مورد آن چیزی نشنیده‌اند، او را نسبت به وجود هر نوع بازار قانونی در صنعت الکترونیک غرب برای جیوه قرمز دچار تردید کرده است.

او گفت که روس از تأسیسات اورال به او گفت که جیوه قرمز به قیمت 160000 دلار در هر کیلوگرم (2.2 پوند) فروخته می شود که بیش از 10 برابر قیمت طلا است.

جیوه قرمز

در سال گذشته، بازاریان سیاه سعی کرده‌اند ترکیباتی را که جیوه قرمز نامیده‌اند به عنوان یک عنصر هسته‌ای در بلغارستان، چکسلواکی، ایتالیا و سایر نقاط اروپا با قیمت‌های بین 40000 تا 500000 دلار در هر کیلوگرم بفروشند.

جیوه قرمز یا چیزی به این نام، آموزش اسکاج جدید برای اولین بار 15 سال پیش در بازار سیاه ظاهر شد.

به گفته مجله نیوساینتیست، آن را “قرمز” نامیدند زیرا از اتحاد جماهیر شوروی سابق آمده بود. وقتی دوباره در سال 1991 ظاهر شد، رنگ قرمز را به دست آورد.

نمونه‌هایی که در اروپا آشکارا فروخته می‌شوند یا توسط پلیس مصادره شده‌اند، معمول و ارزان هستند: جیوه رنگ‌آمیزی شده به رنگ قرمز، ماده شیمیایی صنعتی رایج مورد استفاده اکسید جیوه یا ضدعفونی‌کننده موضعی یدید جیوه.

وزارت انرژی ایالات متحده در خبرنامه آوریل خود گفت: “گزارشی وجود دارد که یک شیاد تنبل تلاش می کند جیوه را در بطری قرمز رنگ شده با لاک ناخن بفروشد.”

در وین، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد لباس مجلسی که وجود جیوه قرمز «عمیقاً مشکوک است».

دیوید کید، سخنگوی آژانس سازمان ملل گفت: «تا آنجا که ما نمی‌دانیم ماده‌ای که در زمینه سلاح‌های هسته‌ای کاربرد داشته باشد، نیست».

  • منابع:
    1. Hunt for Red Mercury: The Mystery Lingers
  • تبلیغات: 
    1. تاثیر مصرف میگو در بیماران دیابتی
    2. 5 روشی که شما می توانید با مرفه کامل زندگی کنید
    3. لو رفتن راز پولدار شدن از یکی از ثروتمندترین انسانهای دنیا!!
    4. ساخت خانه با بشکه های فلزی شغلی پردرآمد در شهرهای نفتی!