ایرانی ها توسط کشمش پلویی ملایر اولین پل طولانی جهان را راه اندازی کردند

در آزمایشی به کودکان نوپا کشمش پلویی ملایر داده شد که در زیر فنجان مات و در دسترس قرار داده شد. پس از سه بار تمرین از کودکان نوپا خواسته شد تا زمانی که به آنها گفته شود می توانند کشمش را لمس کرده و بخورند، صبر کنند.

در طول این مطالعه مشخص شد کسانی که بسیار نارس به دنیا آمده بودند بیشتر احتمال دارد کشمش را قبل از زمان تعیین شده مصرف کنند.

در مطالعه بعدی، دانشگاهیان دریافتند که آنهایی که نمی‌توانستند رفتار خود را در دوران نوپا مهار کنند، هفت سال بعد در مدرسه به خوبی همسالان خود عمل نمی‌کنند.

نویسنده ارشد، پروفسور دیتر ولکه، که در گروه روانشناسی دانشگاه وارویک و در دانشکده پزشکی وارویک مستقر است، گفت: “یک کار آسان و پنج دقیقه ای کشمش بازی، ابزار نویدبخش جدیدی برای ارزیابی های بعدی برای پیش بینی تنظیم توجه است.

و یادگیری در کودکان نارس و ترم متولد شده است. نتایج همچنین به راه های نوآورانه بالقوه برای مداخله زودهنگام پس از زایمان زودرس اشاره می کند.

کشمش

مطالعه توانایی های کنترل بازدارندگی کودکان نارس، تنظیم توجه و پیشرفت تحصیلی را در سن 8 سالگی پیش بینی می کند، در شماره نوامبر مجله اطفال منتشر خواهد شد. برای مشاهده نسخه آنلاین مطالعه به سایت www.jpeds.com مراجعه کنید

داده ها به عنوان بخشی از مطالعه طولی آینده نگر باواریا جمع آوری شد که در سال 1985 در آلمان آغاز شد و هنوز در حال انجام است.

در طول این مطالعه، 558 کودک متولد شده در هفته 25 تا 41 بارداری از نظر خودکنترلی پس از 20 ماهگی مورد ارزیابی قرار گرفتند. نتایج متولدین نارس در هفته های 25-38 با کسانی که در یک ترم سالم متولد شده بودند بین هفته های 39-41 مقایسه شد.

در حدود سن هشت سالگی، همان کودکان توسط تیمی از روانشناسان و متخصصان اطفال با استفاده از سه درجه بندی رفتار متفاوت از توجه مادران، روانشناسان و کل تیم تحقیقاتی مورد ارزیابی قرار گرفتند. پیشرفت تحصیلی – از جمله ریاضیات، خواندن و املا / نوشتن – با استفاده از آزمون‌های استاندارد ارزیابی شد.