استفاده از گردو در قم برای کودکان زیر دو سال ممنوع شد

به طور سنتی، گردو با خواص مغذی و عملکردی به رسمیت شناخته شده، جایگاهی ضروری در بازار مواد غذایی کاربردی دارد. در سال‌های گذشته، پروفایل لیپیدی گردو از طریق پیوند دادن مجموعه‌ای از ویژگی‌های بیولوژیکی و اثرات ارتقاء سلامت، توجه علمی زیادی را به خود جلب کرده است.

با گذشت زمان، محققان بر روی ترکیبات متنوع (پلی فنل ها و ویتامین ها) قسمت های مختلف گردو (گل، دانه و مغز) تمرکز کرده و بر اهمیت فیزیولوژیکی آنها تأکید کردند.

در نتیجه، گزارش‌های زیادی در مورد نقش بالقوه مصرف گردو در قم در برابر یک سری بیماری‌ها از جمله سرطان، دیس‌بیوز روده، بیماری‌های قلبی عروقی و نورودژنراتیو منتشر شده است.

بنابراین، ما داده‌های به‌روز در مورد ترکیب و طبقه‌بندی، روش‌های استخراج، و استفاده از بخش‌های مختلف گردو و همچنین اثرات مفید مرتبط را تحت مطالعات in vivo و بالینی جمع‌آوری کردیم.

در مجموع، این بررسی اثرات بهبود بخش یک رژیم غذایی غنی شده با گردو را در بیماری‌های مزمن خلاصه می‌کند که می‌تواند به اثرات هم افزایی یا فردی اجزای گردو عمدتاً از طریق نقش ضد اکسیداتیو و ضد التهابی اختصاص داده شود.

گردو میوه‌های هسته‌دار گرد و تک‌دانه‌ای هستند که از درخت گردو رشد می‌کنند. آنها منبع خوبی از چربی های سالم، پروتئین و فیبر هستند. آنها ممکن است سلامت قلب و استخوان را بهبود بخشند و در کنار سایر فواید به مدیریت وزن کمک کنند.

درختان گردو بومی شرق آمریکای شمالی هستند اما در حال حاضر معمولاً در چین، ایران و در ایالات متحده در کالیفرنیا و آریزونا رشد می کنند. در زیر پوسته میوه گردو یک مهره چروکیده به شکل کره وجود دارد. گردو به دو بخش مسطح تقسیم می شود تا به صورت تجاری به فروش برسد.

گردو هم خام یا بو داده و هم شور یا بدون نمک موجود است. این مقاله تجزیه و تحلیل تغذیه ای گردو، نگاهی به فواید سلامتی احتمالی آن، نحوه گنجاندن گردو بیشتر در رژیم غذایی و هرگونه خطر بالقوه سلامتی ناشی از مصرف گردو را ارائه می دهد.