استفاده از لوله پلی اتیلن 700 برای آبیاری زمین کشاورزی در چین ممنوع شد

پیش‌بینی قابل‌اطمینان طول عمر لوله پلی اتیلن 700 باید بر اساس درک عمیق‌تر مکانیزم‌های خرابی و روش برون‌یابی مطمئن‌تر داده‌های تست نسبتاً کوتاه در محیط خدمات طولانی‌مدت باشد.

با این حال، هنوز محدودیت‌های زیادی در روش‌های پیش‌بینی طول عمر فعلی لوله‌های پلی‌اتیلن وجود دارد، مانند انحراف آزمایش‌های تسریع شده از شرایط عملیاتی و تجربه‌گرایی در مدل‌های پیش‌بینی.

این مقاله مکانیسم‌های خرابی لوله‌های پلی‌اتیلن را خلاصه می‌کند و تحقیقات روی روش پیش‌بینی طول عمر را از دو جنبه عمر مکانیکی و شیمیایی بررسی می‌کند.

ارائه مفصلی از محدودیت‌ها در روش‌های پیش‌بینی طول عمر فعلی ارائه شده است، از جمله عدم توجه به پیری مواد و عیوب یا عیوب، زمان شروع ترک، انعطاف‌پذیری و پیری نوک ترک، اکسیداسیون محدود با انتشار و رفتار غیرخطی آرنیوس.

روندهای بالقوه پیش بینی طول عمر لوله های پلی اتیلن بیشتر مورد بحث قرار می گیرد. مدل شیمی مکانیکی جفت شده و مدل لایه ترک برای پیش‌بینی طول عمر برای کاهش تجربه‌گرایی به دلیل اکسیداسیون محدود انتشار یا انتقال از یک SCG پیوسته به ناپیوسته پیشنهاد شده‌است.

از گذشته تا به امروز برای افزایش بهره وری و جلوگیری از هدر رفت آب در مزارع و باغات از لوله هایی از مواد مختلف استفاده می شود. اما امروزه با پیشرفت علم به جای استفاده از لوله های فولادی از لوله های پلاستیکی مانند PVC و پلی اتیلن استفاده می شود.

لوله های پی وی سی و لوله های پلی اتیلن هر دو از پلاستیک ساخته شده اند. با این تفاوت که لوله های پی وی سی معمولا در رنگ های سفید یا خاکستری با استحکام بالا تولید می شوند. در حالی که لوله های پلی اتیلن معمولا به رنگ مشکی و با انعطاف پذیری بالاتر استفاده می شوند.

مزیت بالای لوله پلی اتیلن نسبت به انواع دیگر لوله ها باعث شد تا این لوله ها به عنوان رایج ترین لوله در آبیاری مزارع و باغات شناخته شوند.