استفاده از سیب ترش فرانسوی در تهیه ترشی خانگی

داده های مربوط به ترکیب ترکیبات آنتی اکسیدانی فنلی موجود در سیب ترش فرانسوی و ارزیابی فعالیت آنها برای توضیح اپیدمیولوژیک فواید سلامتی میوه ها و سبزیجات ضروری است.

عوامل مختلفی مانند روش‌های کشت، پردازش صنعتی و ذخیره‌سازی ممکن است بر غلظت نهایی فیتوکمیکال‌ها در گیاهان غذایی و زیست‌فعالیت نهایی آنها تأثیر بگذارد.

اثرات 1-متیل سیکلوپروپن (1-MCP) بر ویژگی‌های فیزیکوشیمیایی و ویژگی‌های حسی میوه‌های سیب فوجی که در دمای 2 درجه سانتی‌گراد به مدت 9 ماه در هوا ذخیره شده بودند، مورد بررسی قرار گرفت.

محتوای جامد محلول، اسیدیته قابل تیتراسیون (TA)، قندها، سوربیتول، اسیدهای آلی و ترکیبات فنلی در این مطالعه بررسی شد. ما همچنین پروفایل‌های فرار را با استفاده از میکرواستخراج فاز جامد و کروماتوگرافی گازی طیف‌سنجی جرمی تعیین کردیم.

ویژگی‌های بافت ابزاری و تحلیل حسی توصیفی نیز در این پژوهش انجام شد. ضرایب همبستگی بین خواص فیزیکوشیمیایی و حسی مورد بررسی قرار گرفت.

در مقایسه با سیب های تیمار نشده، سیب هایی که با 1-MCP تیمار شده بودند اسیدیته بالاتری (یعنی TA و اسیدهای آلی بالاتر)، محتوای پلی فنل کل آنتی اکسیدانی، مجموع محتوای پلی فنل فردی، فاصله خطی نیرو، محتوای فرار کمتر، b* (زردی) نشان دادند.

سطوح فروکتوز و ساکارز، پس از نگهداری طولانی مدت در سرد. تفاوت معنی داری در ویژگی های حسی مانند رنگ قرمز پوست سیب، ویژگی های بافتی (با پوست و بدون پوست)، طعم شیرین و طعم ترش بین سیب های تیمار شده با 1-MCP و تیمار نشده مشاهده شد.

ویژگی‌های حسی مربوط به ویژگی‌های بافتی (یعنی P_سختی و تردی) همبستگی مثبتی با ویژگی‌های بافت ابزاری (اوج نیرو و فاصله خطی نیرو) نشان داد (05/0p<). همبستگی مثبت و معناداری بین رنگ قرمز پوست سیب (ویژگی حسی) و a* (قرمزی) (05/0p<) و بین طعم ترش و اسید شیکمیک (05/0p<) مشاهده شد.

این مطالعه تأثیر دوره‌های سردخانه تجاری را بر خواص آنتی‌اکسیدانی سیب‌های رشد یافته توسط سیستم‌های ارگانیک یا یکپارچه بررسی کرد. در هر دو مورد، کل فنول ها و فعالیت آنتی اکسیدانی کل تنها در 3 ماه اول و فقط در سیب های با پوست کاهش یافت (05/0 > P)، که نشان می دهد ذخیره سازی سرد به سرعت این خواص را در پوست ضعیف می کند اما نه در پالپ.